stap 1 - profiel kiezen

profielen registratieIn de eerste stap dien je een profiel te kiezen. Afhankelijk van het gekozen profiel zal je als gebruiker bepaalde functionaliteiten aangeboden krijgen.

Zo zal je bijvoorbeeld als schipper de mogelijkheid krijgen om je schip toe te voegen aan jouw profiel. Vervolgens zal je dan de mogelijkheid hebben om de privacyinstellingen van dit schip te beheren. Een Terminalbeheerder zal deze mogelijkheid niet automatisch hebben. In de omschrijving van de profielen kan je lezen welk profiel je moet kiezen.

Blijkt achteraf dat je de verkeerde keuze gemaakt hebt? Geen nood, je kan op ieder moment deze keuze aanpassen bij "mijn account", op deze manier is het ook mogelijk om meerdere profielen te kiezen wanneer je bijvoorbeeld zowel een schip als een terminal in beheer hebt.

Lees meer...

stap 2 - persoonlijke gegevens

In de 2de stap worden je persoonlijke gegevens gevraagd. Deze gegevens zullen gebruikt worden voor het versturen van mailinglijsten, notificaties of bij het invullen van formulieren. Indien je een schip of een terminal wenst te beheren in de toepassing zal er ook gevraagd worden naar een organisatie waartoe je behoord, dit gebeurt in de volgende stap.

Lees meer...

stap 3 - organisatie aanmaken

In deze stap dien je de gegevens van je organisatie waartoe je behoort in te vullen. Dit is het bedrijf waartoe het schip of de terminal dat je wenst te beheren behoort. De eerste gebruiker die een organisatie aanmaakt in de toepassing wordt automatisch de beheerder van de organisatie. De beheerder van deze organisatie heeft volgende mogelijkheden:

  • Gebruikers toevoegen of uitnodigingen;
  • Schepen/terminals registreren;
  • privacyklasse van schepen/terminals instellen;
  • andere gebruikers in VisuRIS rechten geven om positie- en reisgegevens van een bepaald schip te mogen inzien;
  • organisatiegegevens wijzigen;
  • reservaties voor ligplaatsen beheren.

Gewone leden van een organisatie hebben volgende mogelijkheden:

  • gegevens van schepen/terminals inkijken

Gebruik je deze account voor het aankopen van een waterwegenvergunning voor pleziervaart of een abonnement voor passagiersvaart en wens je een factuur op naam van een bedrijf te ontvangen dien je zeker deze organisatie aan te maken voor over te gaan tot de aankoop.

Lees meer...

Stap 4 - schip registreren

schip toevoegen

Deze stap kan je best overslaan, je account afwerken en de registratie doen via "mijn RIS".

Om een schip aan een organisatie toe te voegen dien je in dit scherm de correcte gegevens in te vullen. Aan de hand van deze gegevens zal het systeem automatisch verifiëren of jij de terechte eigenaar van een schip bent. 

De verificatie gebeurt standaard op basis van het telefoonnummer of mailadres van uw je organisatie. Indien gewenst kan je dit veranderen.

De ingegeven identificatiegegevens van het schip worden automatisch gecontroleerd of deze matchen met de gegevens in onze rompendatabank. Indien de gegevens overeenkomen wordt je automatisch geregistreerd worden als eigenaar van het schip en krijg je de mogelijkheid om te bepalen wie welke informatie ziet.

Indien we deze gegevens niet kunnen matchen zal je een bericht ontvangen met de vraag extra informatie aan te leveren waaruit blijkt dat je inderdaad de eigenaar/uitbater van het vaartuig bent. Deze gegevens worden vervolgens manueel gecontroleerd.

In deze stap is het mogelijk meerdere schepen van je organisatie gelijktijdig te registreren. In een latere fase kunnen steeds nog bijkomende schepen toegevoegd worden. Lees meer...

vragen/problemen

Om je registratie te vervolledigen dien je de algemene voorwaarden te accepteren. Je zal één of meerdere mails ontvangen om de mailadressen die je gebruikt hebt te verifiëren. wanneer dit gebeurd is zal je account actief zijn en kan je inloggen op het portaal.

Indien je bij het aanmaken van een account een probleem ondervindt, gelieve dit te melden via het contactformulier. Eén van onze operatoren zal je spoedig contacteren om je verder te helpen. Lees meer...